~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~
There was an error in this gadget

Monday, September 14, 2009

::surat utk kakak ::

Raya thn ni mesti dh xkn sama mcm raya thn2 sebelumnya..
sedih la..akak dh xde.. aku rindu kn ko kak..rndu sgt..
selama ramadhan ni, aku xdgr langsung lagu raya..makin dekat nk balik, ati rasa takut..

kdg2 pegi psaraya, bru terdgr lagu raya, nk soh aku main sndri lagu 2..mmg xkn la..
coz bila dgr lagu raya, otomatik ak terkenang zaman keindahan kanak2..
zaman2 kita dulu.. :)
kita raya sama2, bju pun nk sama, beg wallet..sume nk sama..

aku syg ko kak..syg sgt..
ak dh xde sape2 dh, dh xde tmpat ak nk ngadu n kongsi kasih syg..ntah la..

kalo ko ada, kn best! mesti kita sama2 tension pikir nk wat baju raya pe thn ni kan? hehe..ak sedih laa..sedih sgt..kdg2 mlm2 ak nangis bila rndu ko kak..

aku xtaw la cmne dgn agenda fmily kita pagi raya nt..aku xtaw macam mana dgn abah..sejak ko xde, abah nangis je..3ari berturut2..mkn pun xlalu..abah ckp, dia syg ko sgt..n kitorg..
mama pun siap beli almari khas tuk simpan sume baju, kasut n brg ko..tu sume kenangan..
gambar2 ko sume abah simpan, abah xleh tgk..dia sedih sgt..tp aku xla mcm tu..aku tampal gambar2 ko kt meja stdy aku, kt dnding bilik aku..supaya tiap2 ari aku "nampak" ko..

rndu la kt ko kak...
abah ckp, die xley tgk gmbr ko, die rasa mcm ko ada je..aku ckp bgus la mcm tu..
akak xpenah "ilang" dlm idup kita semua..

di masa akn dtg, kalo wan n azri kawen, dh ada anak, aku nk anak2 dorg pnggil aku makngah, bukan maklong..sbb bg aku, ko sentiasa "ada" bersama kitorg.. ko tetap mak long..xde sape boleh ubah..mgkin kitorg xnmpak ko, xdpt pelok ko, tp ko sntiasa hidup dlm hati kitorg smpai dunia kiamat!

aku xtaw nk luah kt sape bila aku sedih..ko pun taw aku mcmana kan? ssh nk nangis dpn org..kdg2 aku bergurau dgn org, buat lawak sume..tp dorg xtaw pe ada dlm hati aku..
aku rndu kn kasih syg seorg kakak..

aritu abg salim kol aku..die kata suara aku dlm tipon mcm ko.. shit! kdg2 ak nk ckp ngn abah dlm tipon pun jd takut, sbb risau abah sedih teringat kn ko..die pun ckp suara kita nk sama..aku ingt lg ko kata, abah syg aku lebih dr sygkn ko kan kak? xdela..abah kata die syg kita sume adik bradik sama je..

thn ni pun aku xtnya byk pasal bju raya aku kt mama..aritu je abah ada mms pix bju raya aku..emm..mcm biasa la..ko bkn xtaw mama kita tu..suke jahit manik2..hehe..

kak asmah kata, thn ni raya dia nk raya ngn family kita..tp ak xrasa hepi sgt. sbb bila die dtg, msti abah tringt kan ko kn kak? bila abah nangis, ak sndri xreti nk pjuk..mama pun snyap je..wan azri pun snyap..kdg2 abah nangis dlm bilik air..bile die kuar, ak tgk mata abah merah je..ak sedih la tgk abah mcm tu..sume kwn2 abah mama dtg uma, mesti dorg tnya "abah korg dh ok x? "

ha lg satu, yg buat abah sedih sgt, die gtaw, masa besday ko, die nk bg ko handphone..sbb dlm adik bradik kita, sume die nk adiahkan..cuma ko sorg je xdpt lg kn? sbb ko dh kje die kata..emm..besday ko 13 jan kan? dia ingt nk bg masa ko balik uma ujung bln feb tu..tp xsempat..sbb Allah lg sygkn ko..kn?

rndu sgt kt ko..aku selalu berdoa, moga tiap2 mlm ko dtgla dlm mimpi aku..biar terubat rindu aku kt ko kak..
aku syg sgt3 kat ko....
semoga ko bahagaia dgn "dunia" baru ko..dan diberi tmn2 syurga olehNya..
moga Allah cucuri rahmat dan tempatkan ko di kalangan org2 yg beriman..





1 comment:

  1. kek poh..sabar tau....setiap yg terjadi ade hikmahnyer..
    ok..kite sellalu ade ngan kek poh..
    jgn sedih2..
    kite yg hidup..
    perlu truskan hidup n
    kita doakan ape yg patut

    ReplyDelete

bckgrnd