~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~
There was an error in this gadget

Friday, July 30, 2010

Aku yang menyelia....

Pertama sekali, salam Takziah aku hulurkan buat 2 buah keluarga diatas pemergian anakanda mereka yg tersyg, iaitu kakitangan pembanci Malaysia yang pergi mengadap seruan Ilahi kerana terlibat dlm kecelakaan jalan raya.. Al-Fatihah~♥ Harapan aku agar keluarga tersebut sabar dgn apa yg terjadi. Tabahkan ati dgn pemergian yg tersyg..dan semua pembanci dh pun di "cover" dgn insurans..InsyaAllah, pihak atasan akan menguruskan perkara tersebut..

2nd, it's not easy to be a pembanci..org ramai pandang remeh dgn benda2 ni. .pandang rendah dgn pembanci. Selama sebulan aku bersama2 dengan kakitangan lain menguruskan hal ehwal bancian yg dijalankan di seluruh Malaysia..xsemudah yg disangka...pelbagai ragam anak buah ak jumpe. kesian sgt kt dorg.. asal dorg balik ke pusat operasi mcm2 luahan ak dgr.. antara paling sedih kes anak buah aku kena marah sebab dia bertanyakan anggaran gaji pada seorg responden.. Untuk pengetahuan semua, khususnya responden, kami yg di pertanggungjawabkan untuk menyelia dan membanci ni akan simpan semua maklumat anda. Apa yg pembanci kami tanya bukan untuk kepentingan sendri, tp itulah yg tercatit dlm borang kaji selidik. Dan tujuan pertanyaan anggaran pendapatan tersebut adalah untuk kepentingan negara bagi mengkaji pendapatan isi rumah Penduduk Malaysia..Anda xperlu risau kerana semua kakitangan yg terlibat telahpun mengangkat sumpah dan dikawal di bawah Akta membanci Rahsia Sulit kerajaan dimana sebarang kebocoran rahsia yg dibocorkan oleh kakitangan sama ada secara sengaja atau tidak, hukumannya adalah dipenjara..lebih dr 5 thn...jadi xkan la kitorg Bodoh sgt nk terjebak masok lam penjara? rahsia anda selamat di simpan dan diproses tanpa pengetahuan sesapa..jadi ak minta sgt agar semua responden tlg beri kerjasama. Masih ada yg xreti bahase..pelik aku..korg xdgr radio n xtgk iklan kt tv ke pasal kerajaan mesia nk buat bancian penduduk dan perumahan? ataw sengaja wat2 xtaw dan xnk amik taw disebabkan aliran politik yg berbeza?? tlg jgn "blame" pembanci kalo anda mempunyai fahaman politik yg berbeza! ini kerja mereka..taggungjwb mereka, anda sebagai responden tlg bg kerjasama dan jadi manusia yg cerdik, ada akal dan fikiran,,bukan ada akal, tp "kosong"!
Berbalik pd cerite anak buah ak yg kena marah td, korg bace la dialog ni k..mesti sakit ati sgt!

Pembanci : pakxik kerja apa?

Responden : pembantu tadbir..

Pembanci : Anggaran gaji pakcik berapa?

Responden : gaji ko bape?

Pembanci : Gaji saya dekat seribu lebih gitu la..Gaji pakcik bape? (pembanci ak tanye sbb dlm borg kaji selidik tu ada tanya anggarn pendapatan isi umah ok..)

Responden : seribu lima ratus...

Then, pembanci aku pon catitkan jumlah yg pakcik tu gtaw..then..,

Responden : ehh..ko tulis gaji aku tu elok2 sikit, aku cakap sribu lima ratus tu gaji ko..bukan gaji aku!

So, apa perasaan korg bile berhadapan dgn org yg mcm ni? bengang x? pakcik tu gaji rm800 lebih je. as a pembantu tadbir am..istri x bekeje, tp belagak nk mampos!! pembanci ak pegi uma org yg berpendapatan lebih 4 ribu pon x berperangai biadap mcm ni! sedih sgt bile ada RAKYAT MALAYSIA beperangai mcm org xpenah sambut MERDEKA..kebetulan sama2 MELAYU..hehehe..kesian pada org yg mcm ni kan? masih buta kayu.. kesian sgt...very poor ada org mcm ni... :))

ada pulak yg pembanci ak dtg je, cepat2 dorg masuk uma la, then ada pasang muzik kuat2, bila pembanci dtg bg salam, terus matikan muzik, konon tade sesapa kt uma..wargh..betapa bodohnya laa...ada plak, yg intai2 ikut tingkap tp stil xnk bukak pintu..kenapa susah sgt? anda mmg xbergaul dgn org kah? mcm tu pegi idup dlm GUA..xperli la idup di tgh2 bandar, tgh2 kwsan kejiranan kalo dh xnk jumpe org..kan? kan? kan?

Tlg la bg kejesama..tlg sgt..org lain pon byk keje ye anda2..bukan nk ngadap muke anda je..haish...kepada kakitgn yg terlibat, gud luck and enjoy wif ur work!! cukup bulan, kite enjoyyyy....;p


Saturday, July 24, 2010

Fifa is.........

....is saying Hi to all readers!! :)

weee...lame x updet blog..bz beb..bz..bz...thanks pada yg bru follow.. to ain n sorg lagi zatil kot.. nk bukak zatil nye blog xleh la..private kot..nt invite sy ok.. i will follow back ur cuttest blog! hehehe! :)
skg mase tu terhad sket, dats y kdg2 xsempat nk updet story. bukan ada pe sgt yg belaku dlm idop cik fifa ni haa..bnda biase2 je pon..iaitu mgurus anak2 buah n anak2 kucing kt pusat gerakan aku...eii cayang momot cayang...!! :) momot baru branak..dpt anak 3 ekor..kaler itam putih..cm wane die, haish, wane xbekembang lgsung! arrr! momot seekor kucing, ibu tunggal..wakaka..xpenah ak nmpak laki die..sian momot..momot pas branak makin garang..eii jentik tlinge kang bru taw..nk bg mkn pon nk marah..haree tol..ak salai gak anak die nt. nt ak uplod pic momot and anak2 beliau okeh. comel sehhh...cam aku...lalalaaaa.. wakaka ;p

arini 25julai 2010..xlama lg nk pose..xsmpai sebulan pon taw. sape2 yg lom setel ganti pose tu bawak2 la sedor diri..p la ganti pose...kang nt xsempat nk cover jenuh berganda nk ganti next year..cm aku..hehehe..skg tgh giat nk ganti pose...wooo weeee...bangganye ak lom sempat smpai ramdhan ak dh pose dulu..wakaka..practice make perfect la konon2..waisehh!! ;p

Dalam xsedar..(haish..lempang pipi laju2) dah nk masuk raya ke-2 arwah akak xde..rase benda tu bru jadi je..tp rupenye dh nk masuk 2x raya akak pegi tnggalkan kami sefamily. Rindu sgt kt akak..hanya Allah swt yg taw mcm mana tahap rindu ak kt akak..xtaw la cmne nk gmbarkan rindu ni..hnya org yg penah melaluinye je taw cmne tnggung rindu nk cium pelok org yg dah tade..org yg kite xkn jmpe smpai bila2 kt dunia ni...sgt sedih okay.. :)
Sayu ati time ari ptama rmdhan n pagi raye tu xpyh nk cakap la..meraung pon xde gune..ntah cmne nk tnggu rmdhan dtg tah..weeyyy skip rmdhan n syawal thn ni xbley ke? hahaha ;p

lagi satu, cis..ak bekenan bju kurung putih kt butik kerawang tu..rm197..hare mahal gilerr..warghh..aku nak..ak nak...tp smlm pegi ngn mak da tade...ciss, sape yg beli baju tu mmg gatal2 la badan die seumo idop..lalalaaaa..(dengki..hehe). .weh..korg dah beli bju raye x? wakaka..smgt..pose pon blom! wey kena beli awal a..nt org xmo terima tempahan dah..weee ak xmo beli lg...ekeke, nk tggu time rmdhan nt..mesti ada stok lawa2 kuar..yiyiyiyiyiyiyiyi...thn ni nk cri kaler grey..waawawa..cntik x weh? ak dh tgk smlm, wane tu cm kusam sket...tp ak cm suke, ak skg ni suke bju kosong,xde corak2 n just ada manik2 tu jek..ak dh xsuke bju yg byk bunge2, daun2, batang2, dahan2, or akar2 tu..heee..xpon kalo corak biar abstrak. tah nape..mgkin sbb umo dh masok ke fasa baru kot..wakaka..bj kosong ni nmpak cm ayu je..waawawa..bajet2..;p
then, pas raye, nt balik swk..nk konvo...weee bestnye..xsabar giler beb nk balik unimas...ouch, unimas's sick owkey..rndu ngn cafe, kolej, tasik, bas, kelas, fakulti, n dekan feb...(tah tibe2 je nk selit dekan) hahaha..rndu sehhh..xsabo owkey. bkn xsabo trime ijazah, tp xsabo jmpe kwn2..nk wat "mkn besar" hehehehe...best2...sukaaaanya!! ^^


bckgrnd