~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~
There was an error in this gadget

Friday, July 30, 2010

Aku yang menyelia....

Pertama sekali, salam Takziah aku hulurkan buat 2 buah keluarga diatas pemergian anakanda mereka yg tersyg, iaitu kakitangan pembanci Malaysia yang pergi mengadap seruan Ilahi kerana terlibat dlm kecelakaan jalan raya.. Al-Fatihah~♥ Harapan aku agar keluarga tersebut sabar dgn apa yg terjadi. Tabahkan ati dgn pemergian yg tersyg..dan semua pembanci dh pun di "cover" dgn insurans..InsyaAllah, pihak atasan akan menguruskan perkara tersebut..

2nd, it's not easy to be a pembanci..org ramai pandang remeh dgn benda2 ni. .pandang rendah dgn pembanci. Selama sebulan aku bersama2 dengan kakitangan lain menguruskan hal ehwal bancian yg dijalankan di seluruh Malaysia..xsemudah yg disangka...pelbagai ragam anak buah ak jumpe. kesian sgt kt dorg.. asal dorg balik ke pusat operasi mcm2 luahan ak dgr.. antara paling sedih kes anak buah aku kena marah sebab dia bertanyakan anggaran gaji pada seorg responden.. Untuk pengetahuan semua, khususnya responden, kami yg di pertanggungjawabkan untuk menyelia dan membanci ni akan simpan semua maklumat anda. Apa yg pembanci kami tanya bukan untuk kepentingan sendri, tp itulah yg tercatit dlm borang kaji selidik. Dan tujuan pertanyaan anggaran pendapatan tersebut adalah untuk kepentingan negara bagi mengkaji pendapatan isi rumah Penduduk Malaysia..Anda xperlu risau kerana semua kakitangan yg terlibat telahpun mengangkat sumpah dan dikawal di bawah Akta membanci Rahsia Sulit kerajaan dimana sebarang kebocoran rahsia yg dibocorkan oleh kakitangan sama ada secara sengaja atau tidak, hukumannya adalah dipenjara..lebih dr 5 thn...jadi xkan la kitorg Bodoh sgt nk terjebak masok lam penjara? rahsia anda selamat di simpan dan diproses tanpa pengetahuan sesapa..jadi ak minta sgt agar semua responden tlg beri kerjasama. Masih ada yg xreti bahase..pelik aku..korg xdgr radio n xtgk iklan kt tv ke pasal kerajaan mesia nk buat bancian penduduk dan perumahan? ataw sengaja wat2 xtaw dan xnk amik taw disebabkan aliran politik yg berbeza?? tlg jgn "blame" pembanci kalo anda mempunyai fahaman politik yg berbeza! ini kerja mereka..taggungjwb mereka, anda sebagai responden tlg bg kerjasama dan jadi manusia yg cerdik, ada akal dan fikiran,,bukan ada akal, tp "kosong"!
Berbalik pd cerite anak buah ak yg kena marah td, korg bace la dialog ni k..mesti sakit ati sgt!

Pembanci : pakxik kerja apa?

Responden : pembantu tadbir..

Pembanci : Anggaran gaji pakcik berapa?

Responden : gaji ko bape?

Pembanci : Gaji saya dekat seribu lebih gitu la..Gaji pakcik bape? (pembanci ak tanye sbb dlm borg kaji selidik tu ada tanya anggarn pendapatan isi umah ok..)

Responden : seribu lima ratus...

Then, pembanci aku pon catitkan jumlah yg pakcik tu gtaw..then..,

Responden : ehh..ko tulis gaji aku tu elok2 sikit, aku cakap sribu lima ratus tu gaji ko..bukan gaji aku!

So, apa perasaan korg bile berhadapan dgn org yg mcm ni? bengang x? pakcik tu gaji rm800 lebih je. as a pembantu tadbir am..istri x bekeje, tp belagak nk mampos!! pembanci ak pegi uma org yg berpendapatan lebih 4 ribu pon x berperangai biadap mcm ni! sedih sgt bile ada RAKYAT MALAYSIA beperangai mcm org xpenah sambut MERDEKA..kebetulan sama2 MELAYU..hehehe..kesian pada org yg mcm ni kan? masih buta kayu.. kesian sgt...very poor ada org mcm ni... :))

ada pulak yg pembanci ak dtg je, cepat2 dorg masuk uma la, then ada pasang muzik kuat2, bila pembanci dtg bg salam, terus matikan muzik, konon tade sesapa kt uma..wargh..betapa bodohnya laa...ada plak, yg intai2 ikut tingkap tp stil xnk bukak pintu..kenapa susah sgt? anda mmg xbergaul dgn org kah? mcm tu pegi idup dlm GUA..xperli la idup di tgh2 bandar, tgh2 kwsan kejiranan kalo dh xnk jumpe org..kan? kan? kan?

Tlg la bg kejesama..tlg sgt..org lain pon byk keje ye anda2..bukan nk ngadap muke anda je..haish...kepada kakitgn yg terlibat, gud luck and enjoy wif ur work!! cukup bulan, kite enjoyyyy....;p


No comments:

Post a Comment

bckgrnd