~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~
There was an error in this gadget

Sunday, November 14, 2010

Suatu penipuan

Salam sejahtera.

Pertama sekali, tiada unsur kelucuan malah jauh sekali unsur kelucahan yg akan aku titipkan pada text kali ini. Jika ada pun mungkin ianya hadir secara spontan atau dgn bahasa lainnya ialah ia hadir tanpa dipksa, di duga dan diminta. ( Adakah ini lawak bg anda?)
Yg kedua, saya berharap setiap coretan ini tidak jua mengaibkan diri sesiapa. ia sekadar luahan hati yg sedang saya tanggungi (Ayat terpaksa skema n ikut format SPM sbb penulis cuba mencerminkan keremukan hati beliau : Cik fifa, sila jgn dok wat terok ngat aih!)
Yg ketiga, x ada ape, sj nk ikut step, selepas kedua mesti ketiga, xmungkin ke-6.. ;p
Ok, saya akn mulakan sesi luahan hati sy walaupon tidak pula kedengaran suara2 yg bertnya keadaan sy ketika ini.

Salam 1 malaysia..( dah rase cukup patriotik a ni?),

Anda pernahkah rasa anda dikhianati? jika tidak, anda mmg berhati kering kontang dan x ada prasaan. Bg yg pernah, saya arap anda sabar ya kok...walopon sy sendri agak xdpt bersabar. cuma bile sy teringat2 benda ni, sy jd meluat. kalo x ingt, xapa..saya boleh mkn nasik smpai 4 pnggan.
Apa yg ingin sy ketengahkan disini ialah mgenai kepercayaan. Jika benar saya sahabat anda, anda mesti percaya pada sy, dan jika benar jua anda sahabat saya, maka saya jua harus pcaya pd anda. Tetapi, sekali kepercayaan yg sy beri sudah mulai hilang ataw disalah guna, anda jgn cuba mengisi borang atau permononan menerusi on9 utk kembali menjadi sahabat sy semula. sy sudah kecewa dgn anda. Bukan sekali sy ditipu anda, juga bukan 2, juga bukan 3,ohh juga bkn kali ke 4 ditipu, malah lebih dari 20x! Tabah jua hati saya menahan sbar dan memendam ati dgn penipuan anda.
Mengapa saya tidak menegur anda? Ohh sbb anda sahabat saya. Mengapa saya tidak menegur anda? oh sbb sy tidak mempunyai kekuatan utk menegur penipuan anda secara terang terangan seperti yg sy buat pd org lain kerana anda sahabat rapat sy dan sy tidak mahu kita bermasam muka. Mengapa sy tidak menegur anda? ohh kerana sy tau anda sendiri sedar yg saya tahu saya ditipu oleh anda.. (Tapi anda masih buat muke 'toya" dan xde rasa bersalah bila berhadapan dgn saya). Mengapa sy tidak menegur anda? ohh kerana saya tau jika itu berlaku, sy akan terus membenci anda dan mula berdiam diri. Mengapa saya tidak menegur anda? oh sbb byk rhsia anda dlm poket sy. sy tau kesusahan anda jd bkn masa yg sesuai untuk sy tinggalkn anda.
Anda dah byk kali terkantoi dgn saya di atas penipuan cerita yg anda karangkan dan reka2 kan pada saya, dan masa tu baru anda mula explain benda yg betol. ok fine. anda seorg yg mudah meminta maaf ( Dan sgt pandai meng-cover diri) dan saya pula seorg yg mudah memaafkan, jadi kita tetap masih bersahabat. Tp smpai bila harus sy berpewatakan "menarik" sperti ini ya deh? ohh sudah tentulah setakat ini shja sbb anda tidak lg sy kategorikan lagi sebagai sahabat baik sya. sya sudah fed up utk bershabat dgn seorg yg pembohong dan bercakap besar (padahal zero!) Tak perlu jua sy menampung "kebocoran" yg berlaku pd anda. Maaf byk2, bukan mengungkit segala pertolongan dan pemberian yg dihuluri tp jika anda di tempat sy sudah tentu anda cuba compare kan apa yg anda dpt di atas segala "pengeluaran" anda terhadap org tersebut..tidak kisahlah dlm bentuk apa sekalipun sama ada harta ataw wang..
Terus terang, sy sgt kecil hati. sy bukan lah jenis mengharapkan pembalasan sebegini "Wang yg sy beri pada anda, maka wang jugalah yg anda perlu beri pada saya. Harta yg diberi oleh sy kepada anda, maka harta jugalah yg anda perlu balas kepada sy". Tlg ya, sumpah sy bukan jenis begitu tp cukuplah jika anda tidak mengkhianati kepercayaan sy.
Tiada dikalangan kita mahu seperti ini kan --> "Budi yg diberikan, tuba pula yg dibalas".
sy dekat ngn anda, anda tipu sy..bila jauh pn, and jmpa sthn sekali kot skg ni, anda tipu sy juga? Fine, the conclusion is u r the big liar! anda mmg seorg penipu.
Seronok ok kalo kita dpt kwn dr gred A, rasa bertuahnya dpt kenal beliau..tp kalo kenal seseorg dr kelas gred E, rase myesal je jmpe n kenal die.
Sy tau anda bukan lah seorg kaki on9, jd mgkin anda tidak membaca nukilan ini, sekalipun on9, sy jua x rasa anda akan sempat membaca titipan kasihku ini..wawawa...sesungguhnya, ini khas untk anda my ex-bestfrenn..jika anda baca pon, sy tau anda xrasa apa2 sbb anda mmg jenis hati yg xde rase bersalah pd org. .

sekian dari sy, mangsa banjir 2010.

No comments:

Post a Comment

bckgrnd