~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Saturday, January 28, 2012

Plastic Bag vs Plastic Friend

Nowadays, it’s very hard to find a really good friend or bf/gf. You are lucky if u have both of this people today. For me I’m not sure either I am 1 from this group or not. To have a nice friend where I can share everything and very sure that she/he can keep every single secret or detail my own until the day I die. I am lucky if I have 1. Hmm, 1 is enough for me. J kalo byk sgt pon da mcm mgarut plak. And I am double triple lucky if I also have a nice partner who can bring a joy in my life. Not confirm yet but for this time I’m very sure that I have a steady one. The important thing about me,I am totally loyal in relations, but u need to do the same thing to me .(Friend and partner) No matter who they are, I will always there to bring a love, to keep, to care, to support and always give a chance. And at the same time, the important thing I need to know that, people change. Org yg kite pcaye bagai nk rak, tikam dari belakang. I know wat u did last summer..eh x..x..i know what u did behind me..jgn ingt ak xtaw. Sj je wat bodo..So, if this happen to you, what you should do?

Some people said :

[da mcm questionnaire pn ada nih! Kehkeh! ]

A : ahh! kalo aku dpt org cmni, mmg aku bg pelempaanngg pakai dulang paling besoor sekali! Ko taw kat mane ada jual?! Prettprettproottpreeett! [Maap, ini bukan bunyi siulan kentut atau gemaan keciritan, tp maki-makian disebalik pokok kurma]

B: “Astgfirullah..allahuakbar..ya Allah lindungi lah aku dari fitnah ini. Ko berikan lah petunjuk kepadanya, agar tidak semakin jauh tersesat..” ( Poonn BoOleeyyyy..)

C : “wey si polan binti polan, pesal ko tikam ak dari belakang ha!? Ak xsangke engko ni rupenye syaitoooooon yg bertopengkan manusia. Ahh sungguh durjana sekali engkao ini! Susu dutchlady ak beli kat tesco utk engkao, milo basi yg ko balas!? Eh cial la! Pui! Aku myesal mgenali manusia seperti engkao! Lebih baik aku berkawan dgn pokok sbb ak suke lagu “tnyaa sama pokok, apa sbb goyiiiaaaaaangg~ Ahh ak benci engkao! Mulai arini kite putus kawan!” (Itulah kata2 separa kesat yg dihamburkan oleh org yg terasa teraniaya disulami dgn ayat berupa puitis2 sastera)

D : “adooiiii sakitlaa bangannggg!! Wey gilee apesal ko terajang aku??!” à“ Dush! Dush! Hiyargh! Ghasekan! Dush! Dush! Toin!” (org cmni, x ckp byk, jmpe aje trus bukak karate. Ah mampos kalo cari pasal ngn ultraman, mmg kena fire BuzzBuzzBuzz smpai hangoss)

E : “Hmm..apekan daya saya boleh buat bang..auuw! Sob..sob..sy betol2 xsangke die snggup wat saya mcm tu. Hmm..xpela bangg..saya sedia maapkan die bile mgenangkan kebaikan dia pd saya sebelom ni..Sob..Sob..Sy yakin die boleh berubah. Besok saya akn bisik kt tlinge die, Anda mampu mengubahnye..yeah!” mcm iklan helmet. [ Alahai dik noon, pemaaf btol org cmni. Kan J ]

Itulah antara respon2 yg akn kita perolehi. Paham?

So, what can I motivate myself and share with u regarding for this issue is..life is too short..wherever u go, no matter what the weather, always bring your own sunshine. Ting! :-]

I know u r not a person to get upset. Laugh when u can. Just put a smile at your face. Remember, u still have a beautiful family. Love deeply and forgive quickly. Apologize when u should and give everything and no have regret because life is too short to be unhappy. Remember a law of karma, Never try to play with other people around u, because u may never know that they can play better than u.. love what u got always. Learn from our mistakes and remember, nobody perfects as u want. To this people who are always talk crap about other people, please stop it immediately. Kemon la, don’t waste your time to checking their life. Why don’t u look at ur own, then u judge. Mmg ko ni suke menjaja cite buruk pasal org ea? Eh da mcm hobi sampingan pon ada. Apesal hobi ko xsama mcm aku ha? Ptg2 bleh gak main jahit2 manik kt baju sama2 ngn ak dari ko sibuk je mgata org. So no matter if 1 day u will lost ur friend 1 by one, from day to day. Boleh beza kot kan, mana satu kwn yg amik tahu ngn kwn yg amik berat. U r not for the 2nd type, but sorry to say bebeh u r the 1st type, “amik tahu”. Means that ko ni menyibuk hal org tp berpura2 mcm amik berat. Hell yeah! Kemon la..stop to kondem2 org beb. Buat baik kena kondem. Wat jahat lg la kena kondem. Xwat pape pon kena kondem jgk. So the truth is, yg problem tu is not from me, but you. Baik ko pegi gym. Esok fight ngn aku kita panjat bukit tabo. Ko brani x? ak xbrani. Paham? Kakakakakakakaka.

I am out of spoken people. If I don’t like u, I will let u know. Maybe not overall juz at the some part only because I already notice that we are not perfect as well..and sometimes kite leh trime kekurangan tu. But let’s say if u totally hate me, ok fine, thanks coz let me know. Go ahead and leave me sebelom ak tendang buntut engkao. I don’t like to have a friend which is have a lot of problem. Blom abis satu mslh, create lg mslh baru. What the hell are u? ko mmg suke cari masalah ke? Plz jgn semakkn otak ak ngn masalah ko. Ak pn ada mslh jgk. To be my fren, snang je. Ko rilek2 and paling penting ko ni kelakorrr..Kakakakakakakakaka.sbb ak xsuke idop sedih2 n diselubungi misteri nusantara.paham? ko xlawak pon xpe, nk wat cane da dlm keturunan ko mmg sume nye darah pahlawan melayu. Keturunan hang tuah and hang jebat. Bukannye ak pilih kawan sgt pn,Cukup sekadar ko taw hargai what is friendship means. Sbb utama ak suke kwn org cmni, when they sad, or angrybird, ak senang nk detect. Kehkehkeh. Yek a, hari2 tgk die gelak, sembang xbenti potpetpotpet, tibe2 aritu die diam. Ahh mmg telah2 la kn die tgh sentap ke, marah ke and sedih. And on that time, u should to know la, what u already do to him/her? Apologize when u should.

Kbai.mahu masok tido dan bermimpi jd pwincesss! Ko mampu?

No comments:

Post a Comment

bckgrnd