~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Wednesday, March 28, 2012

Pulau Pandan jauh ke tengah..apa ada di dalam rumah



oh hai arini kasik post satu lg entry. Bkn sbb xde hobi ataw xde kawan, tp xde keje..eh..x..x..ada keje japgi nk g keje.
Aku rase sedih la woih.rase nk pegi nages sekarang. skg bg taw aku ko nak aku kuar kan air mata start dr mata belah kiri atau kanan.okbai.

rindu lah kt makcik bedah ngn pakya.ngn adik.satu family lah ak rndu.
wuwuwu..rindu la kt semuanye


rndu nk balik zaman kecik2
zaman yg xpyh pikir ape2
zaman yg xpyh nk rase lapar,
zaman yg xpyh nk kena masak ape,
zaman yg xpyh nk pikir bju ape nk pakai g kje,
zaman yg xpyh nk pikir apa lagi menatang jadah haram ak nk kena sembur kt ofis,
zaman yg xpyh nk kena kira2 bajet untung kasar untung bersih,
zaman yg xpyh nk rase penat bekeje, penat otak nk berpikir,
woih rindu woih kt semue ni..hihihi

Dulu gedik nk merantau alasan sbb nk bekeje n mantapkan idup utk diri sndiri,
gedik nk merantau sbb ckp duk uma bosan.
merantau sbb alasan bkje itu bagus. alasan merantau sbb ckp duk uma tu bosan, mmg BOddddd!
duduk uma bersama family adalah syurga di dunia ko tauhu? ini xpyh mkn tauhu pon dah boleh tahu, melainkan kalo seseorg itu ada masalah broken family mmg xlah nk rase syurga dunia ini.

Dulu mase abis belaja, gedik la berlumba2 cari kje ngn kwn.hahah! tp abah mak aku soh aku chillex xpayah kalot. die soh berehat2 kt uma sbb baru abis stdy. setahun lebih aku xkeje. duk uma main fesbuk. bgn kol12. mkn tghari pastu men fesbuk lg smpai ke mlm, tggu mak pnggil "hey darling lets have ur dinner.come here!" ceh begitu tinggi berangan mak keturunan omputih.hihih.

gewdik sakan kot hari2 kuar cari keje sekitar perlis ngn cik zuria. lepas abis satu kedai masuk tnye keje kosong, masuk pulak kedai sebelah, pastu kuar balik, masuk pulak kedai sebelah lg satu..usaha kot cari keje. pastu still xde jgk. eh xpe aku tabah n gigih kot cari da macam aku ni org susah sgt mase tu n sgt perlukan keje padahal mkn pakai sgt cukup. kuar masuk kedai,tnye keje kosong, masuk kedai bawak fail2 ijazah, kuar kedai tetiba ada satu beg plastik kt tgn. siap terbeli pulak handbeg merah kt situ da tertuko niat nk cari keje jd niat mbeli barang dlm kedai. tee.hee.!

pastu penat lelah terbayo jugak akhirnye. sbb stiap kali kuar g kje kalo penat mesti lepak kfc kangaq mkn. *mkn kfc kot da mcm org bkeje padahal status time tu "sedang mencari pekerjaan tetap".
satu hari balik uma rase hepi amat da dpt kje woih.huh huh. mcm nk jerit kt satu tmn "woihh aku dpt keje la woihhhs.uissshhh gilee woih!"
balik uma kembang kempis dgn penoh bangga gileeee gtaw mak abah. "yay ipah da dpt da keje. kt pens holding.jd kerani. sebulan rm400! org tu ckp senin dpn da leh start jga tapak kt uitm arau!" **smbil sengih bangga n kembang idung.peloh meleleh kt dahi trun ke pipi.dr pipi turun ke hati.ceh.
mak abah kebil2. ape ni xgembira lgsung dgn perkhabarn anak. ini pencapaian anakkorg tauhu? abah ckp, 400 je? xpyh la kje tu.panas.jga tapak.nk ke? mak ckp, ko xpyh la kje tu.kalo gaji 400 tu duk uma buat kje uma lipat bju, bsuh pnggan, sidai baju, sapu smpah, buang habok, lap pasu, mop lantai, nt bulan2 mama bg 400. gituuu lah kenyataan mak abah bg tp mase tu rase sedih sbb mak abah xbg kje! **Bukan nk ckp "woih fmily aku kaye ko tauhu?" bukan..bukan..nk ckp mak abah yg sgt PROTECT aku, xnak aku kena panas, rase susah, rase masam atau masin. bye. pegi jeles sekarang.

last2 dpt keje kt kl, pujuk mak abah separoh mati seboleh2 nk dorg lepaskan aku. ohh tlg tlg,aku lah seekor burung nuri yg dikurung oleh tuan.ceh x ah.
ak xkisah semua tu tp uwaaaa aku rindu sgt kt uma aku, uma aku kt kangaq ceh x..x..uma mak pak aku..wuwuwu..rndu kt mak, rindu kt abah, rndu kt kucing blakang uma, rndu tv, rndu laptop burok, rndu katil aku, rndu meja mkn, rndu kuali periuk belanga cawan pinggan milik mak aku..rndu semua.....bye nak pegi nages sekarang T__T


22.03.2012

No comments:

Post a Comment

bckgrnd