~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Wednesday, January 20, 2010

:: For the 1st time ::

Taraaa....!! tibe2 yer cik fifa cuba melakonkan watak anak asli yg main nyorok2 ataw "cak cak" di celah gua~

Dah lama giler x update blog..xde mud..haha..xtaw nk mengarut n merepek pe dh..sejak2 ada fb, sume dh xnk open dh..ish3..afifa fifa, xbaik wat cmtu taw..hahaha! :P

For the 1st time...utk tahun 2010..pada bulan januari, ni la post petama tuk smbut thn baru ni..(kira baru lg a ni..xmsuk bln feb)

Nk taw pe terjadi pada diri aku? gagaga~ aku ialah seorg penganggur pd thn ini, eh x..pada ketika ini je eaa (bunyi mcm bangga dpt title cmni) aritu ada a g trun kajang, intview as a techncal support executive (padahal sbnarnya customer srvices excutve)..ceh! xguna tol nama je sedap dgr..tp xpe, gaji dorg ofer tnggi..rm2000..alaaaa ok a tuu..bujang g..nk sara sape..pndai2 a nk saving nt..hehehe :P

Dapat lak kje ni..alaa bkn ssh pn nk dpt job ni..mmg dorg nk guna amai org pun..:)
tp mak ayah aku lak xbg..coz kje ni ada shif mlm..so dorg risau sbb ak pn xde trnspot kt sane..ssh gak cmtu..ak kn pempuan..bayeee..hehe nt org kidnap jual kt pasaran gelap laku sgt nt..hahahaha! :P ishh..astghfirullahalzm..mita simpang a bnda cmtu jd kt diri aku..amin~ :))
mula2 mmg a frust, kiciwa, patah ati, apa lagi ek..haa pape je la wey yg berkaitan ngn prasaan sedih tuh..emmm..sedih taw. aku, kak tim, zaidah, n zara giler dh semgat waja nk amik job ni..konon2 susah senang sama2 la..cm zaman2 Unvrsti dulu..ececeehh..yela, as a new comer, kitorg dh jnji, kalo ada sape2 antra kita kna shif mlm, sume kna tnggu smpai org tu balik kje, then balik sama2..kira ssh snang sma2 a tu..giler a weh..kawan sejati la konon..haha!

Bila balik pelis, ak bncag ngn fmily..dorg xnk la ak kje cm tu..risau beb..ak sedih gak..jeles pn ada kalo dorg g kje sama2 , yg aku ni tercongok kt uma jga emster je..mana aci cmtuh! huh! last, ak dpt taw mak kaktim pn xbg..last2 sume xnk gi jgk..zai n zara pn xgi..giler a sume pakat2 wat resign letter..ish3..wat cmne kn xde rezeki lg..sabo jelaa..

so skg aku kt uma..main fb n sdg wat blog ni laa..tibe2 je tingt nk update blog ni..nt kang xupdate, labah2 buat sarang lak..hahaha~

lepas 4ari aku kt uma aritu, zai msg ajak g intview pensyarah kt satu tmpat ni..hehehe..giler a ada ati nk apply pensyarah aku ni..xlayak langsung..hahaha. tp aku sj je ikut, ak bosan duk umaa..leh gak ak trun kajang tu jmpa dorg..hehe. ak taw la aku xlayak jd pnsyarah..tp ak apply je..ngeng3~ lawak je rasa..emm kalo ak jd pnsyarah mesti emster aku dlm sangkar tu terkejut..kn epui kn? hahahaha! muke cm hampeh je nk kje cmtu. masa g intview tu giler bapak amai org..ishhh rimas lah aku!! macam nk balik je..bkn mcm dh..tp mmg dh ckp kat zai, ak nk balik, mls nk intview..zai ckp "sia2 je nk balik, penat2 dh dtg"..adoi wat ceramah terpimpin lak kat aku..cisss..:P

Masa isi borg pensyarah tu aku duk ulu cerok2 sket..hahaha malu siot kalo org taw aku apply pnsyarah..muka nmpak sgt kaki karoke ada ati nk jd pnsyarah..wakakaka! dlm borg 2 ada a die tnye npe ak nk jd pnsyarah..pulakk dahh..soh aku wat karangan UPSR..emm ak paling benci wat krgan ayat formal..ish3..so aku tulis je pe terlintas di akal fikiran ketika itu..ngah3..xsmpai suku muka pn ak dh tamatkan cite aku..no idea a wehh..emm..ak tgk org len punye krgan giler pjg standard STPM tu sehh..aku je stndard UPSR..hahaha! mmg xlayak tol..idea kering! :p

Then, nama ak kna pnggil masuk intview..pehh bedebar sehh..mesti die gelak tgk aku..huhu~ sapela ak ni tp ada ati aply jwtn cmtu..tp xpe, aku pegi je dgn ati yg takut2 sket tp masih nk wat gaya ala2 cm pramugari Air asia..wawawawa!! prasan gilerr! so masa masuk tu die tnya la pasal diri aku..bla..bla..blaa..ak pn cite je pe yg die nk taw. dh abis pok pek pok pek..die ckp, die akan kol ak antra isnin selasa n rabu tuk aku ajar akaun..wuiyoo..tekejut aKU! giler je soh ak ajar akaun..duuuuhhhh ak dh la bengap samdol sbjek akaun..agak2 a..soh a aku ajar geografi ke, kajian tempatan ke, kemahiran hidup ke..haaa ok a sket..haha.

pas je intview, ak balik uma..trus beli bku akaun..(mklumla xpnah myimpan buku2..haha) balik mlm tu ak pn belek2 la buku tu..hnye Tuhan je taw betapa nyampahnye ak nk ngadap buku akaun tuu..eiiii!! menci dowh! so ak pn ngarut2 la stdy..xdela stdy sgt pn..asik wat salah je..gahahaha..blaja xmasuk otak weh..sbb aku xsuka a sbjek ni..selebet je.

Then isnin tu die pnggil aku ajar akaun..tuk 2nd intview aku..dorg nk tgk skill mgajar, perfrmance n kelantangan suara. giler wehh..ak dh batuk2 dekat sebulan, bkn nk bg aku microfon..pastu duduk balakng2 lak tu..hampeh aa..tp xpe, ak wat bongok je..hahahaha. ak ajar mcm biase jee..tp cm kelakar pn ada..huhu~

pas abs ngajar,die soh ak tggu pnggilan dr die kalo ak bejaya..ngeeehehe..ak mls nk pikir.ak xmgharap pape..byk lg yg lg layak kt luar tu..ak ni hampeh je..tp jauh kt sudut ati..ak nk gak job ni...sbgai platform tuk ak aply kolej tmpatan len kt utara ni..:)

No comments:

Post a Comment

bckgrnd