~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Saturday, May 26, 2018

Menu 10 Ramadhan

Harini masak sesimple boley sbb plannya nak keluar petang sbb nak pi beli mainan Haziq tapi tak jadi plak 🙄

So menu hari ini di 10 Ramadhan .




Sup sayur campur. Tapi sayur pon tak banyak. Cuma carrot + brokoli + sawi + kentang + tomato 😅


Ikan kembung sweet sour. Aku rasa ni dah boleh jadi menu kegemaran aku. Suka lauk ni..rasa manis masam gitu..membuka seleraaaa bak hangggggg! hari hari sweet sour pn tak pa aihhh!


Last, sotong masak kunyit.


💖


Hi, part ni aku edit continue pas sahur. Sup sayur aku buat yang selambak dlm periuk tu, laki aku x mkn lgsung. sahur td pon sama. aku syak laki aku dah jemu lauk sup sayur tu hahahahahahaha almost stiap hari masa bukan bulan puasa aku buat sup sayur campur. yeahhh ofcoz la sbb utk haziq..since ada anak kecik, kuah sup sayur je mudah tp anak aku kalau makan abis je tak nampak lagi ciiri jemu tu hahah selagi x jemu, masak je lee 😅😅

Laki aku cuma makan sotong masak kunyit dengan ikan sweet sour je. Kira sotong masak kunyit tu laki aku makan mcm sampai ke titisan kuah terakhir perginya! Tu la tu, bila aku tnya dia sotong ni nak masak apa? dia jawab buat sambal je 🙄🙄 erk, lagi lagi sambal .hahahahaha kalau udang pn sama, suruh aku buat sambal jugak. Balik balik lauk sambal. mmg suka makan sambal kot. kalau dia balik arau pon kalau mak dia wat sotong masak kicap he will ask the same question to his mom, "awat ma x buat masak sambai sotong ni?"
sambal dan haqimi berpisah tiada 😅😅
Sesekali ubah le selera tu ..aku cakap kt dia aritu, "udang masak lemak cili api makan x?" dia jawab "entahla. makan kot. nak mudah masak sambai ja. buat pelik pelik takot tak lalu makan pulak".

Adoi sambal je ponn idea dia. 🙄 so arini ak buat masak kunyit. gamble la dia nak makan ke x.. kalau x makan, aku makan sorang je la apa susahh bangggg 😝😝
Hurm at last .makan jugak sotong masak kunyit aku tu sampai ke titisan kuah terakhir 😅😅

Utk hari ke 11 ni aku rasa sebelum aku rasa muak nak berbuka puasa, elok aku ajak laki aku p makan luar atau beli kt bazar. cannot go ler bulan puasa ni makan hari2 masak. Bukan malas, tp jemu. aku mmg tak suka makan masakan sendiri dr zaman bujang lagi. org masak, xpe. hahaha aku masak bg org lain makan pon xpe jgn buat utk diri sndri..cepat jemuuu huhuh

No comments:

Post a Comment

bckgrnd