~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Friday, May 25, 2018

Menu 9 Ramadhan

Hanis dah tido boleh la update entry. wahh gitchiuu. Haziq ikut papa dia keluar jap pi minum. Sambil sambil update entry ni aku play cite Edward the scisors hand. cite best ni. ada dlm external laki aku. cucuk tgk kt tv je 😅

Ok utk hari ke9 berpuasa ni aku buat tomyam campur putih + Ikan kembung sweet sour and sayur kacang buncis goreng je. 

Sama je cara aku buat tomyam merah ala thai yang aku share aritu. Cuma beza aku pakai pes tomyam putih. 

  
Ni la pes tomyam putih yang aku guna tu. Botol kecik ni RM12. Pun ak beli kt pdg besar.  Tomyam putih ni tak kaw sangat. Tapi boleh la. Ni sebenarnya ak beli untuk buat menu Haziq je sbb pes tomyam putih ni tak pedas pon so sesuai utk mak mak yang nak masak dan di jamu kan utk bg anak kecik makan. hehe. since dah hari hari masak and have no idea at all maka ari ni aku pakai pes Haziq ni utk menu kami sekeluarga berbuka hari ni. Rasa dia not bad la cuma tak kaw sbb tak pedas. Hehehe.

  
Kuantiti dia, aku bubuh 3 Sudu besar. Tp actually 2 sudu dah memadai dah. 


siap! Tomyam campur putih ala thai. as usual lah ak kalo masak mmg selalu tak cukup bahan. kali ni aku letak sayur carrot ngn tomato je 😂😂 isi ayam + udang + sotong. Daun ketumbar xde. daun limau purut pon xde. kalau ada, lagi wangi tomyam ni. hehe. tu je beza. Rasa sama je kot. 


Lauk kedua .ikan kembung saiz sederhana besar masak sweet sour. Ni ak tumis pedas sikit sbb tomyam aku masak tak pedas. Nak bagi syok sikit makan kena ada rasa pedas pedas sikit..gituuu. Laki aku siap sayang nak buang kuah sweet sour ni dia suruh ak simpan utk bawak ke sahur. cuma esok aku renovate buat telor dadar lepastu humban je dalam kuah tu 😅😅 Sedap menu ni. nak resipi tak? hahahaha google je la banggg. senang. Aku pon masak ikut suka aku jelah bahan pon x cukup. Asal jadi dan ada rasa..syukurr selalu 💖😁


Dan menu akhir, aku wat sayur kacang buncis goreng. letak carrot sikit2 je since dlm tomyam pn da ada carrot. jimatttt la carrot tu. ni sekadar nk bg warna warni je kacang aku tu supaya x mandom baru la selera sikit nak makan bila colourful..kannnnnnn ..and aku letak fishball sikit.
 * tgn kebahu .mata kelip kelip * 


Ok selamat bersahur esok ye. esok aku sahur makan tomyam ni jugak sbb ak mmg masak lebih sikit utk sampai ke sahur akakakakakaka tengok, betapa malasnye aku 😅😅 tambah telor dadar je esok pagi

k blah 

No comments:

Post a Comment

bckgrnd