~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~
There was an error in this gadget

Tuesday, October 20, 2009

:: Bidayuh 2 ::

Ok, disebabkan arini aku sgt ajin, aku bg lagi bahasa bdayuh yg aku taw..xpyh la tunggu esok..aku bg skg jgk..sbb aku rasa diri aku rajin pada hari ini..bersamaan dgn hari rabu.. aku rasa mmg aku ni rajin la..tp xpasti jugak mybe hnya rajin pd hari rabu shj ataw sememangnya sejak lahir, sejak azali aku dh dikurniakan sifat ajin kot..hahaha... :P

Ok, tanpa membuang masa atau melengah2kan masa kerana masa itu emas..hehe..(xde ayat lain dh..) ak akn senaraikn segera ape yg aku taw..

ayah : a-mang
abang : umu
adik : adi
mak : a-mah
kakak : xingt la beb..hehe..
anak : a-nak
awak : a-mu
saya : a-ku

acara : pro-gram
ada : a-deh (sebutan emak)
air : u-mo
api : a-pui
angkat : ta-kat
angin kuat : angin da-ras
atas : sa- mu
di atas : dak sa-mu
awal : ja-gek (sebutan emak)
awas : was-was
anggur : a-ngur
bodoh : bu-do
pandai : pa-nai
baik : pa-guh
jahat : bi-ek (sebutan epal)
senyum : na-tau
bila : wang ma-rih
buah : bu-ak

ok3..ini je tuk lesson bidayuh 2..kalo korg nk taw byk lagi korg tnggu bidayuh 3 lak k..tu aku xsure bila laa..tngguuu je kalo nk blajo..

p/s : aku pn xterer sgt bhsa bdayuh ni..hukhuk~ kdg2 atok nenek aku ckp pn aku masih xpaham2..huuu.. : P

No comments:

Post a Comment

bckgrnd