~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~
There was an error in this gadget

Friday, October 16, 2009

:: Materialistik ::

Apa kaitan org pempuan ngn materialistik? Yeke hnya org pempuan sj yg layak di beri pengiktirafan seperti ini? lelaki mcmana??

Apakah perasaan anda bila seseorang mengatakan anda seorang materialistik?
Kalo aku, wooo! marah beb! haha..sbb, ada someone ckp aku materialistik? emm..mugkin die xtaw pe mksud materialistik yg sebenar2 benarnya...

Bagaimana dgn anda semua kalo ada yg ckp cmtu? Ya, aku dgn ini dgn bangganya merasakan pasti ramai yang akan marah bila diri mereka dipanggil materialistik. btol x? Mengapa marah??

Apa makna yang anda berikan kepada materialistik? Apakah seorang materialistik adalah seorang yang tidak baik budi pekertinya? mybe "huish..buwok prangai ko nih..g amik wudhu cpt!" hahaha..:P

Masa org 2 ckp aku ni materialistik, aku gelak je..eh laa..yeke aku ni materialistik? hahaha..sape x love money? i love money.... ($____$)...Sape x LOVE money, angkat tgn cpt! aku nk tgk wajah2 itu..wow! sungguh 1 dalam sejuta! hahaha..material bkn berkenaan ngn duit semata2, tp jga terhadap kebendaan...
Cop! cop! Jika jawapan anda, “tidak semestinya”, mengapa marah bila dipanggil materialistik? materialistik mgkin akan myebabkan someone itu dilabel sbgai seorg yg berperngai buwok! freak! hehe..agaknye la kan..:)

Pertimbangkan bahawa anda tidak suka dipanggil materialistik, walaupun anda sememangnya materialistik, kerana ia bertentangan dengan suara hati anda. Cth, Seorang pencuri tidak suka dirinya dipanggil pencuri. Jika dia mempunyai seorang anak, dia tidak mahu anaknya berkahwin dengan seorang pencuri. Walaupun dia seorang pencuri, di dalam hatinya masih ada keinginan untuk kebaikan..kn?

Jadi, disebabkan aku telah dilabelkan sedemikian, ups bkn 1st time, tp dh byk kali aku kena kucai yg aku ni materialistik..ohh..kecil atiku..hukhuk, becoz at the same time ak xrasa yg ak mcm tu sgt..its normal..lg2 org pempuan..jadi sekali lg, dgn bangganya aku nk sedarkan mereka2 yg menggelarkan diri aku materilistik mngenai Apa makna sebenar materialistik?

let c.., Untuk memahami apa itu materialistik, bayangkan anda sedang melihat sebuah mahligai yang tersergam indah, atau sebuah kereta yang cantik melintasi di hadapan anda. Jika satu keinginan yang kuat timbul di dalam diri anda untuk memilikinya, ia adalah satu tanda jelas yang materialisma atau kebendaan adalah faktor utama yang mendorong kehidupan anda. Seorang yang benar-benar bukan materialistik tidak terpengaruh untuk mengejar kemewahan. Mereka lebih mementingkan untuk memenuhi tujuan kenapa kita manusia dibangkitkan ke dunia. Tetapi tuan2, puan2, para hadirin sekalian, eh...bkn, para pembaca sekalian, adik2, kakak, abg2, lagi2 kepada yg rasa die ensom..haha, atok dan nenek sekalian ye, ada kah manusia seperti ini wujud di muka bumi ini? (cewah..emo siot) mungkin ada, wow..1 dlm sejuta 2 kalo ada...tabikkkk!!!

Bagi aku, kita sepatutnya tidak marah bila orang mengata kita materialistik (padahal aku ckup pantang kalo org ckp aku cmtu..hahaha!). Kita seharusnya muhasabah diri untuk lihat benarkah kita materialistik. Kalau benar kita materialistik, adakah kita selesa dengannya atau kita ingin mengubah keinginan kearah tidak mementingkan kebendaan, atau dengan kata lain menuju kearah kerohanian.

Dgr ni, mengikut Maulana Wahiduddin Khan, maksud kerohanian adalah keinginan makhluk untuk berhubung dengan Penciptanya. Bagi orang Islam, solat adalah antara cara untuk berhubung atau berdialog dengan Penciptanya (Allah).

Ha,yg ni pulak, mengikut fahaman mereka yang melakukan meditasi, maksud kerohanian adalah menjauhkan diri dari perkara yang dianggap keduniaan. Biasanya mereka akan pergi ke gunung atau ke hutan, jauh dari rumah mereka untuk mendapat kerohanian..kahkahkah!!! duduk dlm gua jelah..kahkahkahh!!

p/s : eh..sape yg baca ni pun materialistik gak kn? kita geng!! jgn marah..haha!! :P

No comments:

Post a Comment

bckgrnd