~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Monday, October 19, 2009

:: Puisi Untukmu ::



Kakak..,
Andaikan kau tahu, dirimu tak ada duanya,
Dan andaikan kau tahu, dirimulah yang paling berbeza..
Kakak..,
Hanya kau …
Yg boleh membuat aku tersenyum disaat hati ini terhiris,
Yg mampu membuat aku yakin pada diri ini..
Yg dapat membuat aku merasa diri ini disayangi,
Yg sentiasa menguatkan aku di setiap masalah yang menimpa aku..
Dan kau...
Tak layak dibandingkan dengan siapapun,
Kerana segalanya dalam dirimu adalah indah dan mempesonakan...,
Segalanya dalam dirimu membawa rasa damai ditengah kebencian dan kemurungan..,
Hati yang tulus, sikap yang lembut, dan kata-kata yang manis
Semua itu yang terbaik yang pernah kurasakan..
Ya Allah...,
Kakakku Temanku,
Penawar duka dikala hiba,
Menenangkan jiwa ketika durjana,
Mengingatkanku tatkala terleka,
Memberikan semangat tidak pernah lupa,
Tidak pernah kenal erti putus asa,
Menjalankan tugas sebagai hambaMu, Ya Allah...
Berpisah kami Na'uzubillah,


Kelak bertemu di syurga sana...


~ Amiiinnn... ~




`Semoga Rohnya dicucuri rahmat Allah S.W.T. ...'




p/s : To those who have elder sisters, appreciate them !


No comments:

Post a Comment

bckgrnd