~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Monday, October 19, 2009

:: PKENPs ::

Ini adalah sebahagian memori indah ketika aku menjalani latihan industri di Perbadanan Kemajuan Ekonomi Negeri Perlis (PKENPs)..ampir 2thn lepas kot..hehe.. :P



Rakan pelajar lain yg turut menjalani latihan praktikal bersama aku

From left : USM, UNIMAS, UITM, POLITEKNIK, POLITEKNIK, POLITEKNIK, UUM


Bersama Kak Zati, and pelajar sekolah semasa handle program lawatan keusahawanan di Ladang teh cameron hgland.. ^__^




Di Kulim Hi-Tech Park

Bersama kakitangan PKENPs, Guru2 sekolah yg terlibat, dan pengarah jabatan pelajaran negeri Perlis..

Time ni aku diberi kepercayaan dari penyelia aku En. Hasnan utk handle 1 program wat lawatan ke cameron hgland n perak. Yg terlibat dlm lawatan tu adalah kakitgn PKENPs, department usahawan, and 6 buah sekolah rendah. Agak berat nk terima program ni coz xpenah wat, xtaw nk bajet n mcm2 la..Tp en. hasnan byk membantu walaupn at first aku rasa die agak garang, suke perli2 aku..hahaha..n suke bndingkan kerje aku ngn sorg budak chinese yg juga turut wat prktikal kt situ.

This program, aku stat dgn wat kertas kerja dulu. masa tu bpe kali aku trun naik trun naik jmpa pngarah mita luluskn kertas keje aku tu..aku g bhgian kewangan, cek peruntukan..naseb ada tp bajet aku letak tnggi sgt..terpaksa kurangkan bajet n seterusnye mberi efek kepada elaun kakitgn yg turut serta dlm program ni..so, slepas tu..bila everythg is ok ak diberi pnghargaan sbb dpt meluluskn program tu yg dh lama tertunggak sbb xde yg handle. mmg kembang ah lubang idung aku nih..kahkahkah!! iye iye je xde org handle tah2 sj peram lama2 bg budak prktikal yg wat..mana la tau kan..huhu~


Paling xleh lupa bila ak dh abs prktikal, on the last day, dorg ada wat majlis mkn2 meraikan aku..dpt adiah form HR department, bhgian usahawan n bhgaian kewangan..thx kepada sume diatas tnjuk ajar.. ^__^
P/s : ^__^

No comments:

Post a Comment

bckgrnd