~~~ Its Bad To Say Bad Things Behind One's Back, Especially When You Don't Even Know The Person..and I'm Fifa, Let Me Exist As I am, For I Simply Just Want To Be Me! ~~~

Tuesday, October 20, 2009

:: Kenapa Sentiasa Ingin Cantik? ::

Apa tujuan semua kaum wanita sentiasa ingin nampak cantik?
Adakah untuk memikat kaum lawan jenis nya?
Atau adakah untuk keyakinan diri? Personaliti? Menunjuk2?
Apa komen anda??

Kui3..aku xrasa pun blog ni ada org bg komen..hukhuk~ xpela, biar aku je yg syok sndri mengkounselarkan diri dan pd sesapa yg TERbuka blog neyh~ ^__^

Sbgai seorg prmpuan, bg aku, sentiasa nampak cantik 2 bukan bermaksud nak memikat kaum laki sahaja (lagi2 pd someone yg kita suke senyap2 kot..hehe) ,tp perlu cantik dr segi budi bahasa,perbuatan,tingkah laku dan byk lagi barulah perfect! betul x?. klu nampak cantik kt luar aja dlm isi hati x cantik x bagus juga kan? hehe..poyo ah aku ni.. :P

Sebenarnya, Kecantikkan itu satu perkara yang subjektif...
Kecantikkan itu juga, hanyalah ilutrasi luaran...
Bila hati kita bersih dan cantik, maka terpancarlah sinaran atu cahaya kecantikan (mcm cahaya kuasa dragon ball) pada wajah kita...hahaha.. :D

Hakikat yg paling benar, tiada perempuan yang tak suka kecantikan! jd xperlu lah hipokrit.. sometimes ada my fren, bila nk kuar nk mekap, kdg2 x..me too la..kalo rasa nk cntik hari tu, make up sket,kalo x juz oles liP balm, lipstixk n celak..:)

Ada kaum lawannya pula iaitu kaum lelaki memang kagum dgn kecantikan perempuan. Sejak kebelakangan ini lelaki juga tak kalah dr perempuan dalam kecantikan. Kalau lihat di Thailand terkini , Perempuan episod ke-2 (pondan) boleh kata lebih cantik dari perempuan lagi. Dengan wajahnya, kulitnya, pemakaiannya, pertuturannya, kelakuannya dan banyak sektor lagi yg mereka tak kalah dgn perempuan (origanal). Malah kaum ni lagi expert dr wanita original! adui..kadang2 lalu tepi aku, aku pun teruja dan wow!! fuhyoo...ni dh melebih ni beb..kalah aku..(sok sek sok sek la aku n my fren after 2..hahaha) Inilah yg berlaku sekarang. Ini nak menunjukkan kecantikan Tak Lagi untuk kaum perempuan tapi kpd sesiapa saja yg memerlukan kecantikan.


p/s : sesungguhnya penilaian manusia itu tidak penting, kerana yg penting adalah hati kita dan sejauh mata kita di sisi-Nya..

No comments:

Post a Comment

bckgrnd